Måndag med redovisning

Idag så har jag och min halva grupp som vi blev till sist redovisat ett kapitel hur boken "Det hänger på spårket!" för typ 10personer. Jag är inte nöjd, vara sjukt irriterad på hur vi hade lagt upp det och jag står för min åskit. Vi fick sagt det vi skulle säga men alltså det syntes på de som satt och lyssnade på oss att de nog inte alls fattade så mycket. Vi var tre stycken och pratade som tur var nästan inte i munn på varandra. Men eftersom vi inte hade bestämt vem som skulle säga vad så blir det verkligen så att när jag ville säga något jag kunde så fick jag verkligen stå på tå för det så inte någon av de två andra skulle börja säga det. Och jag hatar det "systemet", jag vet själv att det är inte heller en bra redovisning att lyssna på. Har hört några sådana i min tid i skolan. Man försöker verkligen hänga med i svängarna men det är inte alls lätt. Nej som sagt, jag skulle velat att min grupp och jag hade delat upp vem som ska säga vad. Så blir det mycket lättare att fokusera på sin del.
Nu var det ju så att jag var tvungen att grymt noga lyssna på vad de andra i min grupp sa, så jag inte upprepade något för många gånger eller verkligen kolla att jag säga det jag har tänkt efter den personen har pratat färdigt.
Nej irriterad är vad jag är och kommer aldrig att vilja ha det upplägget igen. Liksom visst att vi nu blev få så hade vi bestämt vem som skulle säga vad redan från början så hade det varit jobbigt. Men och andra sidan så är det ju alltid så att man måste ha en backup-plan om någon i gruppen skulle visa sig vara frånvarande. Alltså att alla ska kunna lite av allt men det är ju sådan man har lärt sig sedan högstadiet och gymnasiet. Fasiken. Eller som idag, vi var tre stycken och jag sa då igen, kan vi inte dela upp vad vi ska säga. För våran redovisning blev som nu en slags diskussion som då publiken lyssnade på. Och det är inte bra, inte bra alls. Jag är glad för att vi inte blev betygsatta på själva redovisningen.
Vi skrev på tavlan, men jag tyckte det hade varit bättre att släng ihop en powerpoint, just för att lättare kunna hålla struktur. Satiken, det är ju så att en powerpoint inte består av långa meningar utan det är stödord som man skriver upp. Ville bara skriva det, liksom kändes som en person inte fattade det idag.




Nej oj, vad långt det här blev då. Jag som bara hade tänkt skriva några rader. Men det var skönt att skriva av mig. För jag blev verkligen irriterad och verkligen inte nöjd med våran redovisning, innehållet var helt okej, det var strukturen som inte var bra.
Nu ska jag lägga mig ner och smsa med älsklingen en stund innan jag somnar. Börjar 13.15 i morgon så har lite sovmorgon. Ska gå ut med hundarna i morgon så att mamma kommer iväg snabbare till stallet.

För att dra från allvare lite, här kommer tre bilder fårn studentskivan :) Med grabbarna på Taket






Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0