Ute i solen

Passar på att vara ute och sola innan jobbet eftersom det ska bli sämre väder i veckan. Så tillbaka till solningen nu, skulle bara snabbt kolla om Jimmy hade skrivit på facebook. Han ska låna en bok av mig som han ska läsa tills i morgon, Diary of a Whimpy kid :)

YES!!

Nu blir det att försöka sova med detta glädjerus i kroppen. Du gjorde det Loreen! :D Men borde nog gå bra och sova efter denna dag. Har shoppat till uteplatserna med mamma och sedan grävit ner rabattstängsel, kan vi kalla det, till baksidan. Ska läsa lite i Tall Story för att slappna av sen blir det att sova.

Godnatt

Nu: Utröstningsprogramet för let´s Dance för att se vilka som går till final och sedan blir  det att sova. Bytte nyss sängkläder så kommer vara hur mysigt som helst. Väldigt trött och slut efter en hel dag med lek och lång promenad med hundarna.

Nu:

Nu är det Eurovision Song Contest som gäller :) Sen blir det att att sova, ska försöka läsa lite också.

Bilder från igår

Årets första nycklepiga, bättre bild i de förhållanden med mycket gräs får man ju leta efter! :D Gillar gillar!

Herr och fru And träffade jag igår på en kortpromenad med Abbe och Sune

Måndag

Har blider från mobilen att lägga upp men får göra det i morgon hittar inte USB-kabeln till mobilen just nu. Idag har jag och mamma klippt på de tre träd/buskar som är på framsidan. Kommer inte ihåg var det är för nå slags träd. Men vi gjorde det för att de inte ska hänga ner när det är vinter och ligger snö på dem. Vilket de gjorde i vintras. Vi har eftermiddagen grävit ur rabatten på framsidan. Eftersom en buske som har varit där skulle bort och den hade gjort rabatten full av rötter.

Nu, Medium på sjuan och sen sova

Sol idag, regn i morgon

Idag var vädert helt underbart, så då kändes det lite tungt att fara och jobba idag. Men gjorde det bästa av situationen och satt ute en timme innan jag skulle fara, åt nämligen lunch ute på framsidan :) Och faktiskt så pluggade jag innan jag gick ut också. Jag har även ikväll gjort lite på engelskaplanerings-uppgiften, men ska verkligen sätta mig ner och läsa igenom den nog i morgon och sedan blir det att skicka in den.
Men det är inte lugnt för det, då är det bara att sätta igång med nästa uppgift som nog blir matteplaneringen. Men det känns inte jobbigt efter engelskan :P

Nu blir det att se färdig Body of Proof och sen sova

Trött och huvudet känns tomt

Även denna kväll har kommit till sitt slut. Och på tala om slut, det är något jag är :P Satt snabbt med matte innan middagen men sen blev det engelska planeringsuppgiften resten av kvällen. Vill inte säga att jag är färdig, men är nog det. Fast egentligen saknas det referens till kurslitteratur på sista veckan. Men jag hittar som inget, tusan önskar man kunde trolla med knäna eller något :P. Men jag ska kolla igenom "De första årens engelska" innan jag somnar för att verkligen vara helt säker på att det inte finns något av det jag söker i den. Eftersom min kära klasskamrat Sofie ska få låna den av mig i morgon.
För jag hinner skriva en snutt innan jag far till jobbet i morgon. LÄNGTAR så tills alla uppgifter är färdiga och jag riktigt kan andas ut.

Godnatt

Kändes bra på jobbet idag, satt med supertrevliga männsikor och fick iväg två order med vitaepro. Ikväll har det varit plugg som gällde, plus att jag har sett på bigbrother också. Vill bara få gjort engelskaplaneringen, för får ju inte glömma matteuppgifterna jag har också :P Har en mini-planeringsuppgift där, men efter att har gjort den långa på engelskan känns att planera två lektioner i matte inte så svårt :P
Lite läsning innan jag släcker lampan för att sova ikväll.

Mitt hår efter en dag uppsatt i knut :P Orkade aldrig ta ut den när jag kom hem från jobbet utan gjorde det alldeles nyss

Dålig uppdatering

Japp här har det varit dåligt uppdatering sedan i början av veckan. Har mest haft en del att göra. Har ju sen stor planeringsuppgift i engelsak att arbeta med, men endast tre lektioner kvar att komma på aktiviteter på och sedan gäller det att koppla allt jag ska göra till kursliteraturen, då jag redan kopplat det till kursplanen i engelska :)
Idag är det jobb som gäller, så ska snart äta lunch. Och pappa kommer och hämtar mig när jag slutar eftersom ludde ska hem idag. Ludde har varit hos min mammas kompis i tre veckor, för att det skull bli lite avlastning här eftersom han tidigare behövdes torkas efter varje promenad. Men även för att mammas kompis gärna skulle vilja ha hund, för att hon har haft det tidigare.

Tisdag

Det har börjat hända mer i min engelska lektioners planering. Känner att snart har jag ett rejält grepp om uppgiften. Så det känns skönt. Blev en lagom lång promenad med hundarna i eftermiddags. Synd att det nog blir skit väder i morgon.
Nej kom av mig lite i det här inlägget, så slutar här och tar och lägger mig.

*Ändring om hyrbilen

Jag skrev tidigare att bilen vi hyrde endats gått 10mil och det var fel. Den hade nämlingen bara gått 1mil innan vi körde den :)

Bilder från helgen

Taget från tåget i hallsberg, lördag morgon

Hyrbilen vi hade mellan från Skövde

Plasten kvar och den hade endast gått 10mil innan vi hade den

Hakarps kyrka, där dopet hölls kl:13:00

Dopfika

Äppelträd på väg till middagen med Emelie och hennes familj, var ju hennes dotter som döptes

Pärla eller Pärlan, fick aldrig riktigt kläm på vad hunden heter

Söta Ninja

Bilder på stugan på campingen Villa Björkhagen

Rakt in

Åt höger

Åt vänster

Egen toa med dusch

Souvenirer från Campingen :) + Ett vykort som jag inte tagit kort på än, kan lägga up det sen
Uppmärksamma att det står "Endast i Norrland!" och den är köpt i Jönköping

På väg till Gränna på söndag

Vi hittade en lekpark för vuxna :P

Allén ner till hamnen

Gatan i Gränna

Så klart köpte jag och henrik polkakrisar

Detta köpte jag, allt för 100:- (bild tagen hemma)

Sedan blev det Gränna Glass - egen tillverkad. Lakris, vanlij och choklad räknat ner ifrån

Parkeringen @Gränna Torg

I väntan på tåget i Skövde som skulle ta oss hem satt vi inne på Espresso House, jag och henrik delade på en blåbärspaj med vanlijvisp

Hemma - still swinging (eller något i den stillen)

Jag kom hem runt kvart över sju och direkt och la mig, och somnade faktiskt rätt fort. Men en sak är att det gungar fortfarande i mitt huvud. Men ska försöka skynda mig att äta i mig något och klä på mig (sitter i pyjamas) och sen bege mig till universitetet.
Har egentligen bokat in att jobba i morgon, men ska ringa och be de boka om det tills på torsdag i stället. Ska försöka komma ihåg att göra det i eftermiddag.

Väntar på tåget-mobilblogg

Sitter på Skövde tågstation, väntar på tåget hem till umeå. Det är varit en fin dag med utflykt till Gränna. Känner att det hettar om kinderna, så det känns verkligen att solen har varit framme. Var inte moln för solen på hela dagen. Har suttit och ätit lunch nere i hamnen, köpt polkagrisar och ätit kulglass. Jag kommer verkligen sova gott på tåget i natt.

God kväll

Sitter just nu i en stuga som kallas hotelboende på en camping i Jönköing. Har varit på dop idag för heniks kusins barn, Ninja. Tagit bilder under resan hit med tåget och sedan hyrbil från skövde. Men det lägger jag in när jag kommer hem eftersom jag inte har kamerasladden med mig. Det har varit väldigt trevligt och åt även middag med henriks kusin, och vi gick en promenad efter middagen. Ninja som är tio månader, går faktiskt blev väldigt förtjust i mig i slutet. Och hon är hur gullig som helst :] Att jag längtar efter en liten een knodd, men det blir ju efter utbildningen och nog något års arbete.
Nu blir det magnumglass och Vampire Diaries :)
Och ska även säga att det blir nog att åka till Gränna/Grenna, hihi. Och ja, då blir det att köpa polkagrisar till hela famlijen. Pappa som har tjatat om att han hade velat åka dit om det skulle ha blivit någon semester ner till söderköping i sommar.

Godnatt

Nu blir det att lägga sig, men inte sova riktigt än. Måste komma på två frågor till efter boken "En, två, många". Har seminarium i morgon, och förhoppningsvis går det fort att komma på diskussionfrågor/funderingar. Hehe så jag får sova någon gång :P

Verkligen vår - igelkott på baksidan

Det var en igelkott på baksida och jag tog kort på den med max inzoomning :) Och då kom jag ju även på att i måndags(valborg) när jag och henrik skulle hämta grillen så såg jag en hermelin springande från under ytterdörrsbron eller vad jag ska kalla det.

Grannens katt tyckte det var väldigt intressant

Så här såg hermelinen ut, google.se - sökord: hermelin

Ute på asfalt

Idag när jag var ute och gick så hittade jag en humla mitt ute på asfalten på cykelbanan. Så djur vän som jag är tar jag en pinne och flyttar på den, men tog kort först :]

Bilder från Valborg

Tog faktiskt endast bilder under dagen, blev bara två bilder på kvällen när det fixades middag.

Det var de, och mest bidler på Cookie :P :)

1 Maj

Bilder från igår, valborg, kommer upp i morgon då min kamera ligger nere i jackfickan och orkar inte gå ner. Ska lägga mig och läsa lite om räknestrategier hade jag tänkt. Innan det blir dags att sova. Får se vad som händer  morgon efter jag varit och gjort en matteuppgift med elever från åk5 med Anja och Linnéa. Behövs handlas och jag skulle behöva på Stadium och kolla om skorna jag tänkt köpa finns kvar.
Folk skriver till mig på facebook, så avslutar här nu.