Måndag - ny termin, england, australien

Hade kursintroduktion idag på svenska kurs 1 åk 4-6 och fick även lite information om matte och engelskan som också kommer vara denna termin. Och sedan kommer dessa ämnen gå i de två följade terminarna också, alltså tre sammanlagt. Fick veta att våren 2013 blir det en resa till england på två veckor, ska gå någon kurs där och bo hos en famlij. Kommer vara hur spännande som helst.
Jag hoppas verkligen svenskan kommer vara kul och att jag hamnar i en bra mindre grupp bland oss runt 20 stycken som går mot åk 4-6. För känner mig verkligen less. Känner mig inte motiverad på jobbet, liksom känner ingen där. Känns just nu för att jag endast går dit för att sitta i fyra timmar och sen gå hem. Visst lite är det så men skulle kanske gå bättre för mig att sälja om jag liksom tyckte det var riktigt kul att gå dit. Men förhoppningsvis blir det bättre, ska våga.
På tala om våga, fick veta idag att man kan få göra sin VFU(praktik) i Australien! Hur häftigt vore inte det? :) Fyra veckor i Australien, ja det är något jag faktisk ska fundera på. Ska ta reda på mer. På tala om det, måste påminna de på jobbet att jag kommer bli sen på torsdag. Ska höra på information om Australien klockan 12:00 så kan inte skydda mig ner till jobbet som jag brukar. Just det (en till påminnelse till mig själv) måste ha kall lunch på torsdag.

Nu ska jag dra mig till sängen. Lady har gått runt och skrikit nu ikväll, men inte just för tillfället, så får se om det är på gång att bli kattungar i natt eller om de kommer i morgon natt.


(pic: google.se sökord:bigben)

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0