Måndag

Idag gick jag själv med hundarna och när jag kom hem så hade mamma börjat städa. Så jag fortsatte med att dammsuga övervåningen och sedan även torka en del av övervåningen när mamma kom ikapp mig. Sen tog jag det bara lungt och ikväll har jag vart och handlat med pappa och sett på tv. Så inte så mycket spännande idag helt enkelt.

Pratat om hösten också, om att nu när jag har slutat extrajobba så får jag inte leva mer på mamma och pappas ekonomi. Utan jag måste helt enkelt vara mer strikt med mina pengar så jag förhoppningsvis ska kunna fortsätta betala något hemma. Det är så svårt att veta hur mycket det kommer att kosta i kurslitteratur, för det är dit de mesta pengarna far.

Och mamma och pappa tycker att jag ska köpa en ny mobil. Eftersom förut var jag den som hade nyaste mobilen i familjen och nu har jag den äldsta. Men för det första känner jag att det får vänta, har nyligen haft en halv stor utgift (som jag visar efter helgen) plus att jag faktiskt gillar den mobil jag har nu väldigt mycket. Den klarar de behov jag har och den klarar av att jag tappar den och så vidare. Har ju fått ett nytt abonnemang nu dock med surf, eftersom det inte längre går att få utan surf hos halebop. Så skulle det kanske vara kul med en ny mobil. Men helt ärligt, det får vänta och så länge det funderar känner jag inget större behov av att köpa en ny. Raderar jag en del sms så vet jag att det heller inte kommer vara lika seg som den är just nu.

Nu ska jag ta och lägga mig och sova. Tror inte att jag ska läsa något ikväll, kanske någon sida bara i sådana fall.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0