Regning torsdag - tur med en bra planerad dag

Jag och mamma gick ut med hundarna på förmiddagen och kom hem lagom innan det började regna. Det var väldigt skönt, träffade till exempel en granne på gården som var ute med sin valp. Och det var första gången valpen upplevde regn, så tur att hon inte hade gått så långt och inte behöver eftersom det är en valp.
Men oj vad det regnade! Som det syns på bilderna i förra inlägget, får så klart tog jag fram kamerna :P Men det var riktigt stora droppar, synd att jag inte tog kort på det. Men när de träffade altan på framsidan var de större än en 5 krona.
Så det var ju faktiskt helt perfekt att jag hade planerat in att baka bullar idag och inte måla något ute. Det gick ju inte ens att måla idag. Så gjorde degen och sedan medan den jäste första gången åt jag lunch och sedan satte jag igång. Hade mamma som assisterade mig om vart annat vilket gjorde att det gick väldigt smidigt.
116st bullar blev det totalt, både vanlij- och kanelbullar. Mest vanlijbullar eftersom det ar syrrans favorit.

Nu blir det att se tv, gissar att det blir Sommar med Ernst som just har börjat. Sedan blir det att se Hawaii five-0, sen sova faktiskt, är rätt så trött. Pappa skrek nyss nerifrån och frågade om jag hade somnat eller? Jo det hade jag nog gjort om jag legat i sängen.

Vad som händer i morgon är beroende på väder :)

Bullarna på ena bänken, det var på bänken vid kylskåpet också. Men glömde fota i allt räknade och ner stoppande i påsar.



Kommentarer
Postat av: Madde

Galet vad sugen man blev nu... Såg sjukt gott ut

2012-07-25 @ 03:31:24
URL: http://madelenehagglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0