Första jobbdagen = tidigkväll

Ja, lite jobbigt var det att ta sig upp i morse. Men det var bara att göra det, kunde ju inte komma sent första dagen på jobbet.
 
Väl på jobbet, Online, så känns det som hemma. Inga problem att jobba där i 6 veckor i sommar. Kände mig lite ringrostig i början men det rullade på bra ändå. Sålde hälften av vad målet är, så det kändes skönt. Även skönt var att sälja så mycket att jag fick ihop 360kr i provision, vilket blir 90kr/h. Då detta pass räknas in i juni/juli löneperioden, så får den lilla lönen i juli.
 
Väl efterjobbet så tog jag bussen hem och åt lunch. Satte upp två tavlor och kollade facebook, chattade lite med Mimi. Och sedan cyklade jag till mamma o pappa. Mamma höll på att borsta persen Aslan så hjälpte till att hålla honom. Jag myste även med Lady, som var hur sällskapssjuk som helst. 
 
Cyklade till Coop Forum för att handla, behövde mjölk till dagens middag. Första middagen hemma i lägenheten, dock tog det längre tiden än jag räknat med, men gott var det. Gjorde Norrländsk korvgratäng med broccoli som serveras med potatis(recept i nästa inlägg).
 
Ikväll blir det att ta det lugnt och se Lotta på Liseberg och sedan sova tidigt, jobb i morgon också, samma pass som idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0