Fullt upp sista dagarna

Har haft fullt upp igår och idag, både med tråkiga och trevliga saker. Saker som måste göras och saker som kanske kunde ha hoppas över. Men nu sitter jag här och skriver en rad i alla fall. Två nätter kvar i Sverige innan det blir england i två veckor. Känns helt overkligt, men skönt att jag igår fått mejl av min värd som jag läste idag. Hon jag bor oss har ingen dator, så då är det med stor sannolikhet så att hon inte har något internet. Men har med mig datorn ändå, kan gå över till Malin eller Anna-Sara då deras värdar är bästa kompis med min värd. Så det löser sig och kanske får vi internet tillgång på universitetet.
Ja mellofinal blev det ikväll. Kul att Robin vann! Jag gillar faktiskt låten, men resten av familjen höll väl inte riktigt med. De gillade Yohio och tyckte att det var fel att inte den som fått mest röster av folket vann. Men så är det, Robins "You" har verkligen växt på mig. Tyckte det var lite för mycket skrik första gången jag hörde den, Robin har som alltid skrikit sedan har var med i Idol men han har lärt sig nu hur han ska skrika :P Så det låter ju mycket bättre.
 
Kvällens resultat, taget från aftonbladet.se:

RESULTAT:

1. Robin Stjernberg: "You" 166 poäng (91 + 75)

2. Yohio: "Heartbreak Hotel" 133 (30 + 103)

3. Ulrik Munther: "Tell the world I'm here" 126 (82 + 44)

4. Anton Ewald: "Begging" 108 (49 + 59)

5. Louise Hoffsten: "Only the dead fish follow the stream" 85 (36 + 49)

6. Sean Banan: "Copacabanana" 78 (37 + 41)

7. Ralf Gyllenhammar: "Bed on fire" 73 (33 + 40)

8. David Lindgren: "Skyline" 69 (57 + 12)

9. State of Drama: "Falling" 68 (50 + 18)

10. Ravaillacz: "En riktig jävla schlager" 40 (8 + 32)

Källa: TT Spektra

 

DE FICK EUROPAS TOLVPOÄNGARE:

CYPERN: Sean Banan SPANIEN: Louise Hoffsten ITALIEN: Ulrik Munther ISLAND: Robin Stjernberg MALTA: David Lindgren UKRAINA: Ralf Gyllenhammar GREKLAND: Robin Stjernberg FRANKRIKE: Ulrik Munther STORBRITANNIEN: Ulrik Munther KROATIEN: Robin Stjernberg TYSKLAND: David Lindgren

 

 
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0