Dagen innan 1:a advent, även 1 december, 2013

Igår var det fredag och förmiddagsföreläsning på universitetet. Vart strulligt då vi inte fått veta salbyte och lärarna inte uppfattade att en hel grupp saknades från deras föreläsning. Dessa lärare har vi haft i flera kurser och senast träffat den ena bara för några veckor sedan. Vi fick mejl om att det ber om ursäkt och att de sett, att det var faktiskt sant, att vi inte fått någon information om salbyte(vilket de påstod när vi hittade rätt).
 
Så det vart inte så muntert under det föreläsningen. Och sedan när jag ska hem så tänker busschaffören skippa de två sista hållplatserna, för att han inte ser mig. Så lagom irriterad blir jag av det. Liksom tänkte, han kan väl ta av sig solbrillorna och kolla noga. Som tur är kan han ju svänga runt och "leverera mig" som han så snällt kallar det när jag väl kliver av.
 
Väl hemma så blir det att vända i dörren för att kattungarna ska vaccineras för första gången, då de är 8 veckor idag. Köper även kattmat då djurmagazinet hade extra pris på den, så i stället för 709:- blir det 579:-.

Det blev en lugnt hemma kväll igår med Idol 2013 på tv och så klart mys med kattungarna. Rensade lite saker i bokhyllan och så också, saker som jag alltid haft i bokhyllan när jag bodde hemma har som fått varit kvar i bokhyllan. Men egentligen används de inte, utan står där för att sparas. Så tänket det är lika bra att fixa fram en kartong och he ut det i förrådet när de sakerna kan göra plats åt annat i stället.
 
Idag gick jag till familjen på förmiddagen för att låna deras kök. Kände att det skulle inte vara någon bra idé att baka lussekatter i mitt lilla kök med tre nyfikna kattungar :P Så tog allt jag behövde och bakade, med bakmaskin framför allt, hos familjen. Så var där till tre för då var att diskat och lussekatterna låg och skulle svalna. Så då tog jag bussen och handlade Willys plus att jag hämtade ut paket på Coop, med mitt älskade Eorol Henna shampo för rött och kopparbrunt hår. Hem till familjen och packa ihop allt sen hem till mitt egna krypin.
 
Blev en matlåda i frysen till middag, vilket inte gör något, då jag har en hel del matlådor just nu. Så de behövs ätas för att jag ska få lediga lådor sen när jag lagar mat.
 
Ikväll har jag sett disney klassikern "Oliver och Gänget" och fikat. Ska börja gå i säng, klockan är ställd på 08:44 då julkalendern börjar 1 minut senare. I morgon är det adventspyntning, gardinbyte, brödbak och säkert något mer i den stilen som gäller!
 
Avslutar med några bilder från veckan.
 
Efter-tenta-middag på lokal med några tjejer ur klassen i tisdags
 
Julgranen på mitt bostadsområdes gård
 
I torsdags skulle då alla kattungar minsann sova i mitt knä medans jag satt vid datorn
 
Anledningen varför det var "svårt" att stiga upp ur sängen i morse; mysiga Bebbe ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0