Söndag + uppdatering om gårdagen

Igår gick jag till familjen efter jag hade ätit frukost. Var där ett tag, hälsade på hundarna och så. Sedna for jag, mamma och syrran på rusta för mamma behövde mer sköljmedel. Plus att det blev lite annat också, julpapper bland annat för min del.
 
Sen for vi hem till mig, mamma hade med sig kameran. Så nu ligger det uppe nya bilder på kattungarna på mammas hemsida, brandkattens.se. Det var också bus med kattungarna och mys så klart när de väl började varva ner.
 
Sedan blev det en sväng till mormor där jag stannade tills halv nio. Lästa min journal, åt middag och pratade om allt mellan himmel och jord, fast även om de som finns i himlen. Så känslorna växlade mellan grått till skratt till stolthet över mitt val av yrke. Älskar verkligen att ha familjedagar. Fick träffa alla som är mig närmast ♥ 
 
Idag blev det en slödag med plugg i lagom takt och en film sedd. Blev att se Blue Lagoon - The awakening som visades på tv3. En riktigt middag, köttfärslimpa med bacon, potatis och gräddsås med svamp i, skämde jag bort mig själv med idag. Var länge sedan jag hade riktig ork att laga ordentlig middag. Praktiken har varit tröttsam för både kropp och själ, men jag älskar mitt val lika mycket ändå.
 
I morgon blir det en sväng på skolan(vfu-skolan alltså) och fixa bedömningsunderlaget. Sedan återkoppling om VFUn och formativ bedömning.
 
Kattungarna i fredags
 
Fullmåne igår när jag gick hem från mormor
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0