Tisdag - Bra humör = pluggmotivation! (långt/längre inlägg)

Idag var det tidigt morgon på universitetet, halvtråkig föreläsning. Första halvan var givande sedan blev koncetrationen svikande. Men det blev ett superhål på 3h mellan föreläsningen och nästa lektion.
 
Så vi satt ett gäng och gjorde vårt bästa för att plugga. Men det blev en del prata också, inte för att det gör något, var trevligt hur som helst. Medans vi hade lektionen såg jag hur det regnade, hade ingen lust att fara och handla. Men skulle jag inte göra det, så skulle jag behöva laga middag :P
 
Så blev att jag for och handlade, med middag på frasses förre. Var så skönt att gå på coop och känna att jag inte alls hade bråttom. Hade koll på klockan, för hade en tanke på om jag skulle ringa oskar och se om han hade lust/vägarna förbi och om han ville skjutsa hem mig. Men kände att ne, jag vet inte.
 
Väl ute på parkeringen konstaterar jag att jag nog precis kommer missa bussen. Suckar, och hör hur mobilen ringer. Till min förvåning är det oskar som ringer, frågar: vill du ha skjuts? Haha, tror ni inte att han är på coop just då? Jo, så himla skönt, plus att det blir en sväng på biltema. Så jag hittar äntligen en adventsljusstake och köper även små julgranskulor(se bilden). Har kollat efter en adventsljusstake i typ en vecka men inte hittat någon jag riktigt velat ha som inte varit så himla dyr. På något sett talar denna till mig, lagom stor, man behöver inte fylla i nå mossa eller så och kan ha superfina kronljus i den :) 
 
Väl hemma får jag sms från min urgulliga mamma som skriver att de har skaffat en haribo advents/julkalender till mig. Hur glad blir jag inte då?! Jo jätte så klart! :D Ännu en grej jag vill ha till december fixad, *check*.
 
Så super glad får jag två uppgifter gjorda från praktiken, plus att jag har läst igenom den jag gjorde i helgen och gjorde den noggrannare. Så har jag koll på allt nu, så har jag endast två uppgifter kvar innan jag kan fullt ut fokusera på tentapluggning.
 
En annan ska som också gjort mig glad idag är att jag och Jennifer har bestämt oss för att gå på stan på lördag och shoppa julklappar och så klart kolla efter julklappar. Vi tar även en fika, antingen på stan eller hemma hos någon. Ska bli kul! :D
 
Adventsljusstaken(25cm lång) och julkulorna från Biltema
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vad kostade grejerna från biltema? Skulle behöva införskaffa lite mer till julen! :)

Svar: Julgranskulorna kostade 19:90 och ljusstaken 44:90 :)
Amanda Brand

2013-11-20 @ 15:59:14
URL: http://itsfeffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0