Vilda kattungar

Hade en av mina sittpuffar som stopp för att kompostnätet skulle hålla sig stängt för köket. Men igår satt Lady på den och lockade till sig kattungarna. Så det var bara att stiga upp ur sängen(för det var där jag låg då jag hörde hur kattungarna klöste sig upp på puffen). Eftersom tvättkorgen var full så ställde jag dit den.
 
Sen ikväll, just innan jag skulle ut till tvättstugan, så klättrar Franke upp för tvättkorgen, *suck*. Dock hade den ju ändå inte varit nå tyngd i nu. Så blev att ställa en stol där i stället. För *peppar, peppar* kommer inte kattungarna upp på en kökstol än.
 
Men i stället har det nu hittat ett nytt ställe att sova på, fotöljen(bilder nedan). Så eftersom de just kommer upp, så kan det inte riktigt, egentligen, hoppa bra ner därifrån. Så kartongen med kaffekokaren som har legat under fotöljen, får nu fungera som trappsteg till kattungarna. Vill ju absolut inte att de ska hoppa ner och ramla och slå sig.
 
Och så klart tvättar jag för sällan, så att blir alltid några plagg som måste hänga i lägenheten för att det inte har torkat helt :P Så nu kan jag äntligen börja städa undan lite och sen bara krypa ner i sängen.
 
Är ju en dag i morgon också, och vill ta vara på den. Då detta är sista veckan på praktiken, och torsdagen är sista dagen. Kommer verkligen sakna detta och alla underbara elever! Kan bara hoppas jag får komma tillbaka till samma skola nästa praktik, vore helt perfekt. För då känner jag ju redna eleverna, de har ju bara utvecklas.
 
Stilen på Franke här alltså, helt underbart! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0