Helgen

I fredags morse trodde jag det var lugnt med Lady, men 5 min innan jag ska gå till bussen ca 10 min i åtta, så går vattnet. Så det var bara att hålla Lady kvar i lådan(hon hade inte riktigt fattat) och smsa mamma. Missade en sammanfattnings-föreläsning, men det var ingen fara. Ämneslärarna hade frågat massa rätt onödiga frågor att ta upp i med alla studenter.
Sedan kom mamma till mig så jag for iväg till obligatorisk lektion. Så fick information om en uppgift som ska göras och höra allt skvaller :P
När jag väl kommer hem har det fortfarande inte kommit någon kattungen. Men rätt snabbt kommer första, 12:25 för att vara exakt. Sen vart det lugnt. Mamma for hem och kom tillbaka tsm med syrran då jag for en sväng till Petronellas Hejdå-fest. Ännu hade det inte hänt något mer. Vi såg att det var kattungar kvar, då det rörde sig i magen.
 
Så lördag morgon, klockan åtta, var det bara att vakna till. Värkarna var igång igen så nu var det dags för den första kattungen att få ut sina syskon. Två till små liv kom mellan klockan 9 och 10, så då var familjen komplett. Mamma och syrran kom förbi och kollade på dem. Och igår vart det bara en hemma kväll.
 
Idag så sov jag längre än vad jag hade planerat. Men kom fort upp ur sängen, då mamma hade smsat och ville ta med sig pappa och kolla kattungarna en snabbis. Efter det så fortsatte jag med handlingslistan och planerade veckans middag. Tog bussen vid halv 2 och var hemma strax efter halv 3. Så även fast det blir lite kring springning på Coop så gick det fort. Prickade precis in en buss när jag väl hade handlat och var framme vid hållplatsen. Äntligen handlat en skurmopp, så nu kan det bli riktigt rent och fräscht. I eftermiddag bakade jag bröd och bullar, så blev väldigt varmt i köket, då ugnen fick stå på hela tiden. Det blir bäst så, för då är den garanterat att degen får hjälp att jäsa. Så nu är frysen typ full :P Då jag även köpte köttfärs idag som inryms i frysen.
 
Ska ta en dusch nu och sedan bara ta det lugnt. Förmiddagsföreläsning i morgon om formativ bedömning. 
 
Den lilla familjen
 
 
Dagens bakning
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0